Isnin, 11 Julai 2011

Sedih pabila berjauhan...

kini aku berada dalam sem 3 iaitu tahun yg keuda.. aku x dapat satu blok dgn kawan-kawan sekelas dengan aku... ada dua orang je satu blok tue pown sbb2 tertentu...sedih... sedih yang teramat sedih... tapi apa yg boleh aku buat. hanya redha atas ujian Allah... aku rasa hubungan aku semakin renggang... aku x memahami mereka.. mereka juga seperti tidak memahami aku lagi.... aku cuba... cuba untuk memahami mereka... tapi akhirnya aku yang kecewa... setiap kali kelas aku akan sembang sepuas-puasny.. kerna aku tahu abahwa aku tiada masa lapang lain yg dapat aku bersama mereka.. hanya kelas dan cafe sahaja tempat pertemuan.... kadang-kadang aku ke blok mereka... tapiii kesedihan juga menimpa... mungkin aku terlalu mengharapkan mereka ... mungkin ini semua salah aku... kerna terlalu mengharap tinggi pada mereka... YA Allah... salahkah aku menyayangi mereka?? salahkah aku mengambil berat ttg mereka???? salah kah aku YA Allah????

aku tak tahu kenapa aku begitu sayang pada sahabat-sahabat aku... kenapa.... kadang-kadang aku runsing memikirkan mereka... memikirkan kehidupan mereka... aku x mengharap mereka membalas semua itu... tapi aku cuma perlu kasih dan sayang dari seorang sahabat... kerna aku.. kerna aku.... dahagakan kasih dan sayang dari seorang sahabat..... pabila sahabat menangis aku turut menangis...

baru-baru nie, salah seorang sahabat ku kehilangan ibunya.... walaupun dia jauh nun disana tapi kesedihan itu turut aku rasakan... sedihh.. siapa tak sedih sekiranya kehilangan ibu... ibu yang menjaga kita dari kecil hingga dewasa....

sahabat, maafkan aku sekiranya aku x dapat menjadi sahabat yang baik bagimu... maafkan ku sekiranya kehadiranku ini hanya membawa derita dalam hatimu.. maafkan aku kerna sering menyusahkan kalian semua... aku mohon seribu kemaafan... aku tahu... aku tak layak bergelar sahabat didalam hidup kalian tapi aku mohon agar terima aku dengan seadanya sebagai teman tika kau memerlukan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan