Selasa, 12 Julai 2011

Duhai Sahabat.....

sahabat,
biarkan kepahitan itu pergi,
agar kemanisan mengisi,
biarkan kekecewaan berlalu,
agar kegembiraan mewarnai...
biarkan kegelisahn lenyap,
jangan kita hilang semangat...
biarkan penderitaan itu menyapa,
agar kekuatan kita jana semula,
biarkanlah diri ini derita...
agar saya tahu kepahitan derita ini,
agar saya sedar kesengsaraan ini tak sama,
bahkan hanya secebis dari penderitaan Rasulullah S.A.W

Angin.....
jika kau berhembus lembut melaluinya,
katakan padanya...
saya sahabat dia selamanya..

Air...
jika kau mengalir disisinya....
khabarkanlah pada nya...
saya memohon maaf atas sgalanya....

Bunga...
jika kau tumbuh mekar disampingnya..
kau kirimlah wangian tanda terima kasih
atas kehadirannya...

Burung....
jika kau terbang melintasinya...
sampaikan kataku ini kepadanya..
saya teramat sayang dan rindu padanya...

sahabat.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan