Isnin, 11 Julai 2011

SaMpAi BiLa ???

semenjak aku berumur 16 tahun... aku telah menerima anugerah dari Allah.. dimana bukan semua dapat menerimanya.. terutama ketika muda... ketika dihujung tingkatan empat tersebut, aku telah menerima satu anugerah yang digelar HEPATITIS C dari Allah... pada mulanya memang aku tak dapat menerimanya.. tapii lama kelamaan aku redha... redha dengan apa yang Allah timpakan padaku... derita???? hanya Allah sahaja yang tahu.. kelas aku jarang-jarang masok... selepas itu, aku pindah ke sekolah lain yang berhampiran dengan rumah atok aku.. agar mudah dipantau katanya... ketika form 5, penyakit aku semakin menjadi-jadi... kelas memang jarang masok.. nak buat macam mana, hospital asyik hantar surat jemputan je... terpaksa la aku masok wad... ketika itu, hospital ni bagaikan rumah kedua aku.. sekajap masok... sekejap keluar.. sehinggakan aku kenal semua nurse2 dan DR yang ada kat sana... ketika itulah pelbagai perkara yang berlaku pada aku. aku menjadi bahan kajian Doktor2 disana.. dan aku merupakan pesakit yang special sebab jarang remaja kena penyakit nie... endoskopi 3 kali aku wat... sakit nyerrr teramat sakit... jahit usus.... ambil darah.... scan sana.. scan sini... penat aku dibuatnya... tapiiii aku tetap terima walaupun kadang2 hati aku memberontak dan merungut... aku terus... terus menjalankan kehidupan seperti remaja-remaja lain.. sedih sangat ketika di hospital.. tiada siapa yang teman.. ayah dan ibu nun jauh di k.l..... aku terima... aku terima dengan hati terbuka... selepas itu, naik ke form 6, aku diberitahu bahawa limpa aku highper aktif... so kena wat pembedahan... pada mulanya aku tak setuju... takottt... siapa tak takot kalu perutnya hendak ditoreh... akhirnya ku akur dengan kehendak kedua ibu bapa aku... pembedahan berlaku.... limpa ku dibuang.. perot ku dibelah... 2.3 minggu juga aku dirumah... tunggu sembuh... sakit ketika itu hanya Allah yang tahu... menangis... tiada guna lagi.... ibu menjaga aku ketika itu... akhirnya aku dibawa pulang ke k.l pada minggu ketiga... bila sampai k.l.. tetiba perot aku berair... terkejut aku dibuatnya pabila perut aku terbuka jahitannya... ayah dan ibu panik x terhingga... kemudian bawa ku ke hospital k.l untuk jahit semula...
selepas sembuh aku kembali ke sekolah... tapi aku terpaksa cucuk ubat setiap minggu.. dan hari nie cukup sudah setahun aku cucuk ubat tersebut... tapiii aku masih rasa sakit2 nya... apa boleh buat.. Ya Allah... bantuilah aku...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan